Įsigaliojimo data: 2025-09-25
1. Apibrėžimai
1.1. Įmonė, Mes – UAB „IMP-EX Lietuva“, į. k. 302558875, registruota buveinė: Jovarų g. 2-201a, Kaunas, Lietuvos Respublika, el. paštas info@impex.lt
, tel. +370 372 61177.
1.2. Klientas – bet kuris juridinis ar fizinis asmuo, užsakantis ar naudojantis paslaugas.
1.3. Sutartis – paslaugų teikimo sutartis tarp Įmonės ir Kliento (įskaitant šias Taisykles ir bet kokius papildomus rašytinius susitarimus, užsakymus, kainodarą, specifikacijas).
1.4. Krovinys – Kliento perduotos pervežti prekės.
1.5. Svetainė – www.impex.lt
.
1.6. Paysera projektas – mokėjimų surinkimo sprendimas, per kurį gali būti apmokamos Įmonės paslaugos.
2. Taikymas ir sutikimas
2.1. Šios Taisyklės reglamentuoja Svetainės naudojimą ir Įmonės teikiamas logistikos paslaugas (tarptautinius kelių pervežimus, ekspedijavimą ir su tuo susijusias paslaugas).
2.2. Naudodamasis Svetaine, pateikdamas užklausą, užsakymą ar apmokėdamas per Paysera projektą, Klientas patvirtina, kad susipažino su Taisyklėmis ir su jomis sutinka.
2.3. Jei kuri nuostata prieštarauja imperatyvioms teisės normoms, likusi Taisyklių dalis galioja.
3. Paslaugos
3.1. Pagrindinės paslaugos: tarptautiniai kelių pervežimai (pilni ir daliniai kroviniai), ekspedijavimas, specialių sąlygų kroviniai (pvz., temperatūrinio režimo, pakabinami rūbai, negabaritiniai), skubūs pervežimai (transporto priemonės iki ~3,5 t).
3.2. Konkreti paslauga, maršrutas, terminai, krovinio duomenys ir kaina nustatomi pasiūlyme / užsakyme ar atskirame susitarime.
3.3. Pateikiami pristatymo terminai laikomi orientaciniais (ETA). Jie gali kisti dėl aplinkybių, kurių Įmonė negali kontroliuoti (pvz., eismas, muitinė, oro sąlygos, pasienio procedūros).
4. Užklausos, užsakymai ir sutarties sudarymas
4.1. Užklausos teikiamos per Svetainę, el. paštu ar telefonu.
4.2. Sutartis laikoma sudaryta, kai Klientas patvirtina pasiūlymą (el. paštu / sistemoje) arba sumoka avansą / apmokėjimą pagal sąskaitą (įskaitant per Paysera).
4.3. Klientas privalo pateikti teisingus ir išsamius krovinio duomenis: svorį, gabaritus, pakavimo/užtvirtinimo būdą, krovimo/pakrovimo/iškrovimo vietas ir laikus, specialius reikalavimus, muitinės dokumentus ir pan.
4.4. Jei pateikti duomenys netikslūs ar neišsamūs, Įmonė gali koreguoti kainą, terminą ar atsisakyti vykdyti užsakymą.
5. Kainos ir atsiskaitymas
5.1. Kainos nurodomos eurais, su PVM, kaip pateikta pasiūlyme ar sąskaitoje.
5.2. Atsiskaitymas: banko pavedimu arba per Paysera (galimi keli atsiskaitymo būdai pagal Paysera funkcionalumą).
5.3. Jei nenumatyta kitaip, mokėjimo terminas – 14 d. nuo sąskaitos išrašymo dienos. Delspinigių norma – 0,02 % už kiekvieną pradelstą dieną.
5.4. Papildomos išlaidos (pvz., laukimo laikas, papildomi krovos darbai, nukrypimai nuo maršruto, papildomi stovėjimai, pakartotinis privažiavimas, papildomas dokumentų tvarkymas) apmokestinamos pagal faktą ir iš anksto suderintus tarifus arba protingas rinkos kainas.
6. Kliento pareigos
6.1. Parengti krovinį saugiam gabenimui: tinkamas pakavimas, ženklinimas, tvirtinimas, reikalingi dokumentai (įskaitant muitinės, kilmės, pavojingų krovinių, jei taikoma).
6.2. Užtikrinti, kad pakrovimo ir iškrovimo vietos būtų pasiekiamos ir atitiktų saugos reikalavimus.
6.3. Laikytis krovinių, kuriems taikomos specialios taisyklės (pvz., temperatūros, kabinimo sistemų), perdavimo / priėmimo tvarkos.
6.4. Nedeklaruoti ir neperduoti draudžiamų krovinių. Dėl pavojingų krovinių (ADR) – būtinas išankstinis rašytinis suderinimas ir visa privaloma dokumentacija.
7. Paslaugų teikimas, krovinio perdavimas ir priėmimas
7.1. Krovinio perdavimas laikomas įvykusiu, kai krovinys pristatomas gavėjui ir pasirašomas vežimo dokumentas (pvz., CMR važtaraštis) arba pateikiamas kitas pristatymo įrodymas.
7.2. Pastebėtus trūkumus ar pažeidimus gavėjas turi pažymėti vežimo dokumente krovinio priėmimo metu; dėl paslėptų trūkumų – pranešti teisės aktų nustatytais terminais.
7.3. Jei gavėjas nepriima krovinio nustatytu laiku ar adresu, krovinys gali būti grąžinamas siuntėjui arba sandėliuojamas Kliento sąskaita.
8. Atsakomybė ir draudimas
8.1. Įmonės atsakomybė už krovinio praradimą, trūkumą ar pažeidimą nustatoma pagal taikomus teisės aktus ir tarptautines konvencijas (įskaitant tarptautinių krovinių vežimą kelių transportu reglamentuojančias nuostatas).
8.2. Įmonė neatsako už netiesioginius nuostolius (prarastas pajamas, sutartines baudas, reputacijos žalą ir pan.), nebent raštu susitarta kitaip.
8.3. Klientas atsako už neteisingai pateiktus duomenis, netinkamą pakavimą ar ženklinimą, draudžiamų ar neįleistinų prekių pateikimą, dėl ko patiriami nuostoliai, vėlavimai ar institucijų sankcijos.
8.4. Klientas turi teisę kreiptis dėl papildomo krovinio draudimo (CARGO) – pagal atskirą rašytinį susitarimą.
9. Muitinės ir kiti formalumai
9.1. Jei būtini muitinės / eksporto / importo / tranzito formalumai, Klientas privalo pateikti visus dokumentus ir informaciją bei padengti susijusias išlaidas.
9.2. Įmonė gali organizuoti formalumus pati arba per partnerius / tarpininkus Kliento sąskaita.
10. Paslaugų atsisakymas (Kliento iniciatyva)
10.1. Klientas gali atsisakyti užsakytų paslaugų pateikdamas rašytinį pranešimą el. paštu info@impex.lt, nurodydamas užsakymo numerį.
10.2. Atsisakymo pasekmės ir taikomi mokesčiai:
- Iki transporto priskyrimo / rezervacijos – nemokamai.
- Po transporto priskyrimo, bet iki atvykimo į pakrovimą – taikomas atšaukimo mokestis 20 % užsakymo sumos, bet ne mažiau kaip 50 EUR.
- Atvykus į pakrovimą ar po pakrovimo pradžios – taikomas atšaukimo mokestis 50 % užsakymo sumos, bet ne mažiau kaip 150 EUR, taip pat kompensuojamos faktinės patirtos išlaidos (pvz., „tušti“ km, krovos ar terminalų mokesčiai).
10.3. Jei užsakytas specialių sąlygų krovinys (pvz., temperatūrinio režimo, pakabinami rūbai, ADR, negabaritiniai kroviniai), ir atsisakymas įvyksta po šių išteklių rezervavimo, Klientas apmoka visas negrąžinamas sąnaudas.
10.4. Jei atsisakoma dėl Kliento neteisingų ar nepilnų duomenų, netinkamo pakavimo ar kitų 6 sk. nurodytų prievolių pažeidimo, Įmonė turi teisę taikyti pilną užsakymo sumą.
11. Paslaugų atsisakymas (Įmonės iniciatyva)
11.1. Įmonė gali atsisakyti vykdyti užsakymą, jei:
- Klientas nesumoka avanso ar sąskaitos per nustatytą terminą;
- pateikti duomenys klaidingi arba nepilni;
- krovinys priklauso draudžiamų prekių kategorijai;
- kyla akivaizdi saugos ar teisės pažeidimo rizika;
- įvyksta force majeure aplinkybės.
11.2. Tokiu atveju Klientui grąžinama visa sumokėta suma, atskaičius faktiškai patirtas išlaidas, bet ne mažiau kaip 30 EUR administracinis mokestis.
12. Pinigų grąžinimas
12.1. Pinigai grąžinami šiais atvejais:
- permoka arba dvigubas apmokėjimas;
- atsisakymas pagal 10 ar 11 skyriaus nuostatas;
- Įmonė objektyviai negali suteikti paslaugos ir Klientas atsisako alternatyvos.
12.2. Grąžinimo dydis:
- jei atsisakoma iki transporto priskyrimo – grąžinama 100 % sumos;
- jei atsisakoma po priskyrimo – grąžinama 80 % sumos, atskaičius ne mažiau kaip 50 EUR;
- jei atsisakoma atvykus į pakrovimą ar po pakrovimo – grąžinama iki 50 % sumos, atskaičius faktiškai patirtas sąnaudas;
- jei krovinys pristatytas – pinigų grąžinimas netaikomas, išskyrus įstatymų numatytus atvejus.
12.3. Pinigai grąžinami per 14 kalendorinių dienų nuo sprendimo patvirtinimo ir visos reikalingos informacijos gavimo.
12.4. Grąžinimo būdas – ta pačia atsiskaitymo priemone (pvz., per Paysera, banko pavedimu). Grynaisiais lėšos negrąžinamos.
12.5. Jei taikomi bankų ar mokėjimo įstaigų konvertavimo / apdorojimo mokesčiai, jie nekompensuojami.
12.6. Grąžinant mokėjimą išrašomas kreditinis dokumentas pagal PVM įstatymo reikalavimus.
13. Force majeure (nenugalima jėga)
13.1. Šalys neatsako už įsipareigojimų nevykdymą ar netinkamą vykdymą, jei tai atsirado dėl nenugalimos jėgos aplinkybių (force majeure), kaip tai apibrėžta teisės aktuose.
13.2. Apie force majeure privaloma nedelsiant pranešti ir dėti protingas pastangas padariniams mažinti.
14. Pretenzijos ir ginčų sprendimas
14.1. Pretenzijos dėl pristatymo, krovinio trūkumų ar pažeidimų teikiamos raštu, laikantis taikytinų teisės aktų nustatytų terminų ir formos. Prie pretenzijos pridedami įrodymai (vežimo dokumentai, nuotraukos, pažymos ir pan.).
14.2. Ginčai sprendžiami derybomis; nepavykus – Lietuvos Respublikos teismuose pagal Įmonės buveinės vietą, taikant Lietuvos Respublikos teisę.
14.3. Jei Klientas yra vartotojas, jis taip pat gali kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą ar naudotis elektroniniu ginčų sprendimu (EGS) platforma – tiek, kiek tai taikytina teikiamoms paslaugoms.
15. Intelektinė nuosavybė ir Svetainės naudojimas
15.1. Visa Svetainės medžiaga (tekstai, logotipai, dizainas, nuotraukos) yra Įmonės ar jos partnerių nuosavybė ir saugoma įstatymų.
15.2. Draudžiama be leidimo kopijuoti, platinti ar kitaip naudoti komerciniais tikslais.
15.3. Svetainėje gali būti trečiųjų šalių nuorodų. Įmonė neatsako už tokių svetainių turinį ar privatumo praktikas.
16. Asmens duomenys
16.1. Asmens duomenys tvarkomi pagal Privatumo politiką, paskelbtą Svetainėje.
16.2. Pagrindiniai kontaktai duomenų subjektų teisėms įgyvendinti: info@impex.lt, +370 372 61177.
17. Pakeitimai
17.1. Įmonė turi teisę keisti Taisykles. Atnaujinta versija skelbiama Svetainėje, o įsigaliojimo data nurodoma šio dokumento viršuje.
17.2. Jei pakeitimai esminiai ir taikomi esamoms Sutartims, Įmonė informuos Klientą protingu terminu prieš įsigaliojant (jei taikytina).
18. Kontaktai
UAB „IMP-EX Lietuva“
į. k. 302558875
Jovarų g. 2-201a, Kaunas, Lietuvos Respublika
El. paštas: info@impex.lt
Tel.: +370 372 61177